PRIMĂVARĂ


  • Astăzi am stat în pădure până când mi s-a spus copac, m-am plimbat prin toamna pădurii până când am trezit primăvara. Astăzi am strigat în pădure, iar pădurea mi-a răspuns cu ghiocei, cu viorele şi toporaşi.
    O, Doamne, dacă anotimpul acesta îmi va cere să mă adăug cuminţeniei lui, am să dau vina pe soare, pe păsări, pe fluturi, pe albine, pe toporaşi, care-şi sporesc neliniştea prin mine. Mi-am aşezat genunchii pe pământul primăverii şi iarba s-a năpustit asupra mea. Apoi, din mine au început să încolţească bucurii, porumbei albaştri, linişte, vinovate foieli…
    În acest calm al primăverii simt cum îngerii boltesc un anotimp de lumină, unde rămân doar paşii printre grădini memorabile .
    Aş vrea să-i aduc acestei prime veri un descântec de zână bună, de care să ne apropiem cu un foarte mult bun simţ. Se simte iz de flori, se simte iz de început, ca într-o comunicare, ca într-o idee structurată pe o altă idee, mereu fluidă, mereu reverberantă şi smerită, crescută din dulcea pedeapsă de a sta undeva… deasupra lumii… deasupra cuvântului…E o primăvară plină. Un ecou nedescifrat şi tainic coboară din frunze, flori şi vise şi poposeşte în palma mea. Îl duc în dreptul inimii, îl desprind şi-l dăruiesc… celor ce-l pot primi cu toate simţămintele posibile…
    Iubiţi primăvara ca pe o chemare, rostiţi-i puritatea şi cântaţi-i lumina, ca să rămâneţi veşnic tineri!
    Deschideţi primăvara prin cuvântul care înalţă şi prindeţi-vă neliniştea între ghiocei pentru a da sufletului ce i se cuvine din bucuria primei lumini!
    Te rostim primăvară pentru rouratele tale pâlcuri, pentru lacrimile rănite ce-şi află zăvorul de albastru, pentru veşnicia ta, ce repetă culori odihnitoare. Te iubim primăvară că tu laşi şi tăcerea să vorbească.

Lasă un răspuns

